Вівторок, 12.12.2017, 05:25

Сайт-портфоліо вчителя математики Кіча О.В.

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 62
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Конспекти уроків

Головна » Статті » Конспекти

Урок-гра на тему:"Подорож у країну дробів"
Урок – гра


"Подорож у країну дробів"


Мета уроку:


- Перевірити, відкорегувати знання, уміння й навички по темі «Дії із звичайними дробами». Відпрацювати обчислювальні навички;


- Розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес до математики, продовжити формування математичної мови;


- Виховувати емоційно-вольові якості, колективізм, взаєморозуміння.


Устаткування: таблиці, картки, магнітофон, кольорові кульки.


ХІД УРОКУ


І. Організаційно-психологічний момент:


1. Перевірити готовність учнів до уроку. Розділити клас на три групи.


2. Перевірити готовність створених груп. Кожна команда вибирає свого командира та назву.


3. Пояснити мету й завдання уроку.


ІІ. Актуалізація отриманих знань.


Учитель. Сьогодні мі з вами відправимося в подорож по країні звичайних дробів. Як ви думаєте, що ми будемо робити під час подорожі?


Епіграфом до нашої подорожі візьмем слова великого письменника Льва Толстого «Людина подібна до дробу. Чисельник є те, що людина являє собою, а знаменник те, що вона про себе думає. Чим більшої про себе людина думки, тим більше знаменник, а виходить, тим менше дріб».


У подорож відправимося на повітряній кулі. А щоб їхати у подорож потрібні гроші. Кредит на подорож нам дасть чарівний банк, але не звичайними грошима, а піфагориками. Кожна команда отримає по 200 піфагориків. Щоб отримати піфагорики потрібно себе проявити.


Розминка.


На дошці накреслена таблиця. Команди відповідають на запитання. Помічник вчителя кольоровою крейдою заштриховує частину таблиці кожної команди.


Запитання командам:


1. Сформулюйте правило множення дробів;


2. Сформулюйте правило ділення дробів;


3. Як помножити мішані числа;


4. Які числа називаються взаємо-оберненими;


5. Як знайти число за його дробом;


6. Як знайти частку від числа;


7. Як записати число обернене до натурального;


8. Чи для будь-якого числа знайдеться обернене;


9. Чи існує число обернене саме до себе.


Таблиця заповнена, помічник вчителя видає кожній команді по двісті піфагориків.

 

ІІІ. Систематизація знань учнів.

Учитель.

· Перша зупинка Острів Доміно. Завдання цього острову коштує тридцять піфагориків. Хто зробить вірно отримає у два рази більше грошей, хто не зробить – не отримає нічого. Команди купують завдання. Команда, яка виконає завдання першою отримає бонус у вигляді 10 піфагориків.

Я пропоную вам пограти в математичне доміно. Кожна доміно являє собою звичайний дріб. Мі з вами виконаємо ланцюжок обчислень.


 



Учитель підводить підсумки завдання.

· Друга зупинка Місто веселих дробів. Завдання цього острову коштує тридцять піфагориків. Хто зробить вірно отримає у два рази більше грошей, хто не зробить – не отримає нічого. Команди купують завдання.

Пропонується розшифрувати вислів відомого вченого М.Ломоносова. Кожна команда розшифровує слово, розв’язавши приклади.

Завдання для І команди.


 


Завдання для ІІ команди.



 

Завдання для ІІІ команди.



 

Учитель підводить підсумок. «Математика – гімнастика розуму!!!!»

Фізкультхвилинка.

· Третя зупинка Планета Великих Математиків. Дітей зустрічає Знайка з доповіддю про дроби.

У середні століття, як і в стародавності, вчення про дроби вважалося самим важким розділом арифметики. Римський оратор і письменник Цицерон говорив, що без знань дробів ніхто не може визнаватися знаючим арифметику. А в німців збереглася така приказка "Потрапити в дроби", що означає потрапити в скрутний стан. Труднощі при вивченні дробів обумовлені тим, що треба було заучувати таблиці й множення, і додавання дробів найчастіше без розуміння й з'ясування сутності цих дій.

У багатьох народів дробу називали ламаними числами. Цією назвою користується й автор першого російського підручника по математиці Л.Ф.Магницкий.

У перших підручниках дробу так і називалися "ламані числа". Сучасне позначення дробів бере свій качан у Древній Індії. Спочатку в записі дробів не використовувалася дробова риска. Це слово з'явилася в XVІІІ столітті, воно походить від дієслова "дробити" - розбивати, ламати на частини.

Завдання наступного конкурсу коштує 100 піфагориків. В ньому три задачі. Вартість найскладнішої – 50 піфагориків.

1. В класі 24 дівчинки і декілька хлопчиків. Число хлопчиків складає від кількості дівчаток. Скільки хлопчиків в класі?

2. В перший день туристи пройшли свого шляху, а в другий день пройшли решту – 15 км. Яка довжина всього маршруту?

3. На св’ято Буратіно з’їв всіх цукерок, Мальвіна 45% від остачі, а Артемон решту 88 цукерок. Скільки всього було цукерок?

Учитель підводить підсумок і пропонує розв’язати задачу для всіх вартістю 30 піфагориків. Задача з книги «Арифметика Л.Толстого» - Чоловік і жінка брати гроші з одного сундучка і нічого не залишилось. Чоловік взяв всіх грошей, а жінка решту – 600 рублів. Скільки було грошей в сундучку?

Учитель. От і підходить до завершення наша подорож. Прошу капітанів підрахувати гроші.

ІV. Нагородження переможців. Підсумки уроку. Учитель. Чи сподобалась вам наша подорож? Чим? Я теж вами задоволена.
Категорія: Конспекти | Додав: Олена (10.02.2012)
Переглядів: 1991 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: